Sunday, December 16, 2012

Nak Kena Jumpa Pakar Telinga Ni..

Ade satu hari tu..tgh masak2 kat dapur..dengar la dua beranak tu bertelagah..ntah ape yg tak kena pon tak tau la bapak ngan anak tu..ade jer..hehehe..pas tu husband masuk dapur..

Saya       : Bang, nanti kita kena bawa fiqa jumpa doktor pakar telinga la..

Husband : Ha..nak buat ape..ooo..sebab telinga dia tu mcm ade bau taik telinga yer? (dah nama telinga..mmg          la ade bau taik telinga kan?..hahahhaa)

Saya        : Eh..tak la...nak suh doktor cek..fiqa ni ade masalah pendengaran ker erk..(masa ckp ni saya dah tergelak2..husband pon dah tergelak2)

Ye...sebab ape saya ckp cam tu..nak perli sebenarnye tu..hahahha..sebab..husband saya ni satu perangai dia..yg saya dah byk kali tegur..dan dah tak tau nak tegur camne..ialah..husband saya kalau bercakap..nak marah ke..mesti ngan suara yg lantang..kadang2 menjerit2..suara tinggi..

Jadi..bila dah jadi cam tu..sampai fiqa pon terikut2..bile berckp..masa dia tgh marah atau ape ker..mesti ikut cara ayah dia..huhuhuhuh..dan skang mmg teramat susah nak ajar dia utk tidak menggunakan suara atau nada yg tinggi cam tu..oooo..sgt2 susah...selagi role model nyer berckp cam tu..mmg dia akan ikut selamanyer..

Sape2 ade tak cara mcm mane nak ajar balik supaya dia tak gunakan lagi suara tinggi cam tu..any idea..saya dah mcm2 gaya nasihat..mcm2 cara dah ckp..tapi tak jln..smpai kdg2 tu hilang sabar..kena lepuk la si fiqa tu ngan saya..aduhai...sian tol..uhuhuhuuhu..







2 comments:

zoora qushairi said...

hihi nieza...betul la kan. budak kecik suka tiru. arissa pun sama suka tiru mama dia ni jerit2 ..hukhukkk ;p

abah khalisha said...

anak abah skrg pun duk bercakap suara tinggi kat ibu dia..mmmmm

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...