Friday, May 27, 2011

Mak Minah Tempe...

Halluuuu...kembali bersiaran..hehehe..lama dah tak menghapdet blog..disebabkan kebizian yg melanda ditambah pula dgn kemalasan tahap dewa..tu yg blog ni kaku sekejap..hahahahaha...ni nk start blk mula ngan citer mak minah tempe..


ni la mak minah tempe nyer..hehehe..

Kisah semalam..blk dr beli barang..sementara tggu kawan saya setelkan beli barang dan sementara hubby saya masukkan barang dalam kete..terjadik la satu insiden yg agak menyayat jugak hati saya sebagai seorang ibu..pulak tu jd depan mata saya..huhuhuhu..











Layan gambar je dah tau kan...hehehehe..fiqa jatuh tertonggeng kat jalan semalam..cian saya tgk kan lebam2 dan calar2 nyer tu..tak sempat saya nak capai tangan dia masa dia nak jatuh tu..meraung2 dia menangis sakit..tak tersampai hati saya tgk keadaan dia cam tu...
Pagi td biler dia bangun nampak la bengkak kt kawasan bwh mata tu..Alhamdulillah la tak ade ape2..risau jg saya dibuatnyer..dah jadi mata sepet sebelah..huhuhu..Hopefully anak ibu cepat sembuh yer...pas ni jgn lasak2 lagi..

Tuesday, May 3, 2011

Jalan Jalan Pantai Remis

Fuuuhhhhh...seminggu tak dapat nak hapdet blog..kekekkekeke..bz la katakan..ari ni bru terluang skit msa tuutk bersantai2..hahahaha...siap sudah menghias opis yg tak brape nak hias..tak pe..janji kemas...time kasih utk kwn2 opis yg bertungkus lumus smpai sggup blk lmbat..(saya blk awal..hahahah) menghias opis sempena Audit NPC..time kasih kalian atas bantuan..

Ok..kita citer psl jln2 ke pantai remis, jeram..citer hari senin punya yer..hehehe...ni bkn jeram di perak yer...jeram di selangor ye kwn2.. Tersinggah di sana pon sbb gi kenduri member opis hubby kt Assam Jawa, Kuala Selangor.. Lagi pon dah lma tak berkunjung sini..saje bw fiqa jln2 amik angin pantai waktu petang...Kitaorg sampai waktu tu pon dah kol 6 ptg..org tersangatlah ramai..org yg berniaga pon dah tersangat byknyer...


suasana laut di waktu petang..


kepak ayam madu...panas2...hehehhe


bola ni skg tersangatlah femes nyer..


ombak pon sepoi2 angin...


ini budak tersangatlah suker..siap nak turun main air lg..

Kdg2 sonok juga kan cuti2 bawak anak2 gi jln2 amik angin..gi berkelah ke..ilang la jap borink nye diorg kan..mcm kita2 ni jg..ilang borink terperap kt opis..blk opis terperap kt umah..ngadap kje2 umah yg tak penah abis...



Ramai kan pengunjung2..tak kira bangsa..sume ade..angin petang ni pon tersyahdu plak..almaklumla..cam nak ujan..mendung jer..tu yg angin nye tersyahdu..angin pon leh syahdu2 kan..hahahaha...ramai yg main layang2 masa ni..dan banyak jg la layang2 yang tersangkut kat pokok..dek tak terkawal angin yg bertiup...


tersangatlah tinggi terbangnye layang2 ni...


mcm2 corak layang2 nyer...



" ma..ma..ma.." fiqa tunjuk layang2..dia ingat itu bird..hehehhe..dah banyak kali ajar sebut "ibu"..mama jg disebutnyer..tak pon ibu terus jd "abu" hahahahhaa..tp saya ajar fiqa pggil ayah dia "bapak"..hakhakhakhak....saje wt jahat kt ayah dia..ngehngehngeh..yg fiqa pon pandai pulak sebut.."baapaaakk"..lg la hangin je ayah nyer..kehkehkeh....


eppy..dapat kuar jln2...





Istana pasir...rajin dan kreatif adik2 ni buat..ter imbau la kngan masa zaman sekolah dan kanak2 dlu..mmg suker buat istana pasir ni kan..pas tu nanti biler datang je ombak..abis la istana pasir..


ibu dan anak..hehehe.."bapak" xde dlm gbr..kekekeke..

Lepak2 kat sini samapi kol 7..hubby jumpa plak kawan sekampung, sekelas, sepermainan nye kat sini..kawan nyer berniaga.Jual tudung..beach ball...layang2...tersangat lah laku..dgn kedudukan yg strategik..memang tersangatlah ramai org nyer..hehehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...