Wednesday, November 28, 2012

Doakan Moga Semua Selamat..

Bila ada ahli kuarga yg sakit mesti kita tak keruan kan..susah ati, sedih..Macam saya ada adik yg menderita sakit buah pinggang..mengikut doktor kedua2 belah buah pinggang nye rosak dan tak boleh digunakan lg. Sekarang hanya bergantung pada rawatan secara CAPD ( Continuos Ambulatory Pertoneal Dialysis ).

CAPD adalah salah satu kaedah dialisis. Kaedah ini memerlukan cecair dialisis dimasukkan ke dalam rongga peritoneal di ruang abdomen melalui tiub khas (Tiub tenckhoff) yang dimasukkan secara kekal melalui prosidur pembedahan kecil. Selaput atau membran yang menyelaputi abdomen (peritoneum) membolehkan bahan kumuh dan cecair yang berlebihan menyerap daripada darah ke dalam cecair dialisis. Cecair ini kemudiannya dibuang dari badan secara berkala. - sumber google

Dialisis ni leh wat kt umah jer..tp wajib dilakukan didalam bilik berasingan yg bersih..bersih sebersihnye..Jadi kt umah saya kt kpg mmg abah saya buatkan 1 bilik khas utk adik saya. 1 ari dia akan buat dialisis ni sebanyak 4 kali. seawal jam 8 pg..dan sesi terakhir nye kol 10 mlm..

Hampir 2 thn adik saya menjalani proses ni..dan sampai la sekarang..sejak 2 bulan lepas tiub khas yg dimasukkan terdapat kuman. Mcm mana leh tau..sebab adik saya asyik cirit birit, muntah2 dan cecair yg keluar dr proses dialisis tu tak berwarna jernih..ianya keruh..so dr situ doktor dpt tau tiub tu telah dijangkiti kuman. Dah dimasukkan ubat antibiotik yg terlalu kuat juga tak mampu utk membunuh kuman2 tersebut. Jadi dari kuman tersebut terus merebak ke anggota dalaman yg lain..doktor membuat keputusan utk buang tiub khas yg dimasukkan dalam perut adik saya dan akan membuat pembedahan di sebelah kiri pula utk memasukkan tiub yg baru...tiub yg sekarang berada di sebelah kanan perut..Ya Allah..perit rasanya..ditebuk sana sini.

Tapi...doktor tak boleh nak terus buat pembedahan tersebut..ambil masa dalam sebulan mcm tu baru doktor akan buat blk...dan utk sementara waktu adik saya terpaksa buat Hemodialisis ( Cuci darah ). Doktor akan tebuk dibahagian leher utk hemodialisis ni...Tak terbayang rasanya..betapa sakit nye..Bila luka pembedahan  yg tiub tu dikeluarkan dah baik baru doktor akan buat pembedahan utk masukkan tiub tu blk disebelah lagi.

Dan saat ini adik saya di dlm bilik OT Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar utk membuang tiub disebelah kiri yg dijangkiti kuman tersebut..sgt2 sedih bila tak dpt blk utk beri dia semangat..utk tgk keadaan dia..Hanya doa yg mampu dikirm..dan moga Allah memberi kekuatan pd adik saya utk menempuh dugaan ini..dan jg moga mak abah saya diberi ketabahan, kesabaran dan kecekalan utk menjaga adik saya..amin...

* Doakan utk adik saya yer...amin..


Sampai Bawa Dalam Mimpi

Agaknye tetiap ari asyik bergaduh aje..tu yg sampai terbawa2 la dlm mimpi...ekekeke..kelakar pon ade..Kisah nye si Fiqa..sekarang tido siap ngigau2..tp yg pasti ngigau nye tu mesti ade kaitan ngan ayah dia..Ye la..kalau masa elok..memang geng la kan..bile masa angin kus2 mari..benda kecik je pon leh gaduh..gaduh anak ngan ayah..ala comei2 gitu..ahaahahahha..

Fiqa plak skg ade je benda tak puas ati ke ape..mest dia ckp "tak nak kwn"...kalau kes nye masa tu bengang ngan ayah dia akan ckp "tak nak kwn ayah"..hahahahha..ngan adik dia pon jadi gak tak nak kwn nye tu..kdg2 ngan tablet dia tu pon..bile tetengah main tablet dia wat hal dia akan ckp " tak nak kwn pad "..wakakakaka...gelak guling2 ibu ni kakak oi...Dalam satu ari tu mmg byk kali juga la asyik tak nak kwn..tak nak kwn..yg mmg slu Fiqa tak nak kwn..ngan ayah dia je la..

Sebab tu la smpai terbw2 dlm mimpi..ngigau nyer..dok terpekik ckp "tak nak kawan ayah" tetengah pagi buta..hahahaha..lawak tol anak ibu ni la..ade 1 ari tu plak..tetengah mlm buta dia dok terjerit nama ayah dia...hahahahaha...anti sgt la tu ngan ayah dia...

Apepon kakak..tak kisah la sampai terbw2 dlm mimpi yer..tp jangan la sampai ke beso nanti "tak nak kwn" nye tu yer...hehehhee...

Tuesday, November 27, 2012

Demam AH..

Selagi AH ni tak abis..selagi tu la tak kebah2 demam ni...huhuhu..penangan Adam Hawa kat Astro Warna HD ni..mmg tol2 wat saya tak keruan..pepagi selasa dah meraban nak tgk citer tu..almaklumlah..tak langgan HD..jadi..nengok kt web2 yg ade la..contonhye cam kat

http://www.dailymotion.com ke..kalau tak dapat leh tgk kat

http://tv-dramatv.blogspot.com

Ade byk link lain lagi..kalau google..taip je adam hawa...Betapa romantiknye la si Am dlm citer ni...dan ensem nye la si Am ni kan...hehehe

Tapi..Am saya pon ensem jugeks..ekekekekeke...


Muhammad Adam Kasir Safiy

Ape La Yang Kakak Ajar...

Sampai ternganga mulut si adik tu..ntah ape yg kakak dia goreng tu pon tak tau lah...hehehe


Budak2 skg..dh pndai..sumenye celik IT..sorry..gambar kurang clear..

Monday, November 26, 2012

Hujung Minggu Yang Sangat Penat dan Tenat..

  ** pesanan penaja..sila baca sampai muntah yer..entry ni pjg..gambo malas nak tepek..so citer aje la...hehehhee...**


Huh...mcm tak cukup napas nak sedut ujung minggu baru ni..mmg sgt2 penat..Bermula pepagi sabtu..seawal jam 730 pg dah kuar umah..Ni Pureen Sale punya pasal..hahahahha...anto si kecit kt umah adik kat damansara..yg kakak terpaksa la bawa..kang x pasal2 dia wat konsert tak berbayor kt umah mak lang dia...heheheh..

Sampai2 kat tempat Pureen Sale org ramai dah berkerumun depan pintu gate..ujan2 cam tu pon org sanggup duduk depan pintu gate nak tunggu pintu tu bukak nak masuk awal punya pasal..apa pon sanggup..yg paling kesian yg bw anak2 kecik la..cian sgt tgk diorg.Ada yg nunggu  sejak dr pukul 7 pg la..huhuhuhu...
Dalam dok ujan2 tu dan org yg dah ramai pihak pengurusan tak ade la rasa nak bukak gate awal..sampai ade yg terjerit2 mintak suruh bukak gate awal..dah mcm2 ragam.Nasib baik la pukul 930 pg diorg bukak gate.Masa dh buka tu sume abis bertolak2..berlari2an..nak sampai cepat kt tempat baju yg sangat2 murah tu..Tak pasal2 eden pon kena tolak..huhuhuhu..

Dah bis soping kat Pureen Sale tu singgah jap kat Empire Gallery subang..jalan2 jap..masuk ToyRUs..biasalah..husband tu..dah mcm budak2..klu x masuk situ mmg tak sah..dah kuar dr situ fiqa plak wat hal..menangis terjerit2 nak kan menan..selalu ok je dia kalau tak beli menan ape2..ntah mcm mna ari tu dia wat perangai..abis satu empire tu dgr suara dia..saboooo je la...dia dah ngantuk sgt..tu yg buat perangai..balik terus umah adik kt damansara utk siap2 nak gi kenduri kt TTDI Jaya..semayang zuhur siap2..mkn kepsi alas perut..muahahaha...alas perut kepsi..tak menahan langsung..kahkahkah..ala..bukan ape..belanja adik yg sudi menjaga si kecit yg tak mo letak..asik nak dukung jer..hahaha..pasrah la dik oi...

Sampai umah kenduri masa tu dah kol 3.30 ptg.Ingatkan dah tak ramai..rupanya ramai lagi jemputan yg ade..yg baru dtg masa kitorg nak blk pon ade..Isi perut kenyang2..sbb td alas perut je ngan kepsi..kekekekke..lauknye tersangat la sedap..mcm nak tambah..tapi malu..dok diam jer kt meja sambil telan liur tgk org mkn yer..tu la..amik sikit lg..bile dah sedap malu plak nak menambah..padan muka utk diri sendiri..hehhee..Makan pon laju2..sebab hubby ajak ke Sungai Wang Plaza plak..nak tgk pameran robot..ikutkan je la..jalan nak masuk Sungai Wang jem..lama juga sangkut kt situ..Dah masuk situ terus buang dulu ape yg patut..mencari tandas bukan main hazab lagi..sume tandas tgh direnovate..jalan jauh sikit la baru jumpa tandas..tu pon org penuh dlm tandas tu dgn cleaner dok bebel2..penat cuci tandas..huhuhu..pekak kan je telinga dgr dia dok bebel..hahaha..

Sampai kt tempat pameran tu..husband dah jadi cam org tak tentu arah gayanyer..huhuhu..taksub beno ngan robot2 gundam tu..siap ckp kat saya nak wat camni la..nak wat cam tu la..huhuhuhu..layankan ajer..dah puas hubby dok telek robot sume bagai..terus nak gerak blk..tak de nak jln2 kt situ dah..sbb motip utama gi situ nak gi tgk pameran robot tu je kan..hahahha..sib baik dua budak kecit tu tak meragam..dua2 dah cukup tido msa dlm kete..klu meragam haruslah ibu dia pon naik antu nti..hahahha..On da Way nak blk tu singgah mkn nasi lemak kt kpg baru..semayang maghrib siap2 sebelum mkn..mkn pon laju2..rasanye tak kunyah nasi tu..telan aje..si adik plak wat pancaragam..dah sampai masa dia nak tido..tu yg dok berdondang syg..camno gaya ibu ni nak kurus..klu dah mkn pon tak kunyah...hahahahha..sampai umah dah kol 9 mlm..masing2 letih tahap gaban dah..

Sok nye plak..pg2 husband dok terkias2..nak ajak gi sunway piramid..humanghai..lotih semalam tak bis lg...ajak gi jln2 lg..kt sunway ade pameran Lego Shell tu..nak beli garaj utk kete2 ferari nye tu...adoi la...dah nama bini kan..ngikut je la...husband saya ni hobi nye dah kalah budak2..kt umah tu mmg penuh menan je..bukan menan anak..tp menan bapak..huhuhu...bekfes pagi tu pon beli je..tak larat nak masak..kekeke..simpan tenaga nk jln lagi..pas bekfes..siap2..kol 1130 gerak gi Sunway plak..dah beli ape yg berkenan tu terus kuar..mmg tak jln2 dah dlm tu..dah katanya nak gi beli Lego Shell Ferari tu jer kan..Kuar dari Sunway..terus gi Space U8..sbb ade tgk bunting yg upin ipin ade kat sna..bile smpai sana..hampagas jer..tak ade ponnnnn..huhuhu..keciwa sungguh..niat nk bg anak2 eppy terbantut jd nye..

Dah alang2 smpai situ..jln2 jap..motip utama tak dah tak de..so dpt jln2 jap la kt situ..gi mkn siap2..masa mkn ni la yg mmg mencabar sgt2 tahap kesabaran..bile dua2 daq kecit ni buat pancaragam sama2..dua2 dah letih dan ngantuk sebenarnya..yg lebih pancaragam nye si kakak..huh..kena la sebiji ngan ibu...baru nak diam..cian plak dia..sorry syg..ibu terlepas jg..tak leh nak thn dah msa tu..menyesal jap pas tu..huhuhuhu..abis mkn terus cepat2 gerak blk..dlm kete dua2 tido..sampai umah dah kol 4 lebih..masing2 tido kepenatan..mlm..dinner maggie ajer..hahahahahha..


** sorry..panjang sgt dah rasanyer karangan..mls nak wat entry byk2..wat 1 entry ni pon kelam kabut dgn keje opis yg nak disiapkan..hehhee..**

Wednesday, November 21, 2012

Van Serbaguna


Memang betul2 serbaguna ni...kusi cam tu pon leh dijadikan tempat duduk dalam van..ahahahaha...sib baik la yg dok dlm tu sumenyer abg2 bangla.."ada aku kesah?"...janji dapat duduk kan..malu belakang kira..ekekekekeke..

If U Think I'm Cute...

If You Think I'm Cute..
You Should See My Mom....


Kalau dah pakai topeng cam ni...cam ne nak menggambarkan sape la mak dia yer..ekekekekeke...

Monday, November 19, 2012

Makan..makan..dan makan..

Hari tu husband ajak gi mkn nasi arab kat 1 tempat ni..member2 opis husband ckp nasi arab kat situ terbaik la katanyer..so gi la terjah..nak tgk sedap ke tak..kebetulan perut masa tu mmg tgh lapar tahap membuak2..heheheh...

Sedap la jg nasi nyer..lembut jer..ayam nye pon sedap dan lembut jg..kiranya sume sedap la..hahahaha..abis licin mkn sorang 1 pinggan..mmg kes lapar sgt2 tu..hehehe..Yang best lg kat sini refill air adalah percuma..nak minum sampai buncit pon boleh..tapi air2 yg terpilih jer yer..tak sume air leh refill free..Air yg leh refill free cam biasa la..air suam..klu tak refill pon nak minum mmg free..air sirap ngan air teh arab..

 Ni bahagian husband..dapat kat bahagian kepak..

 yg ni saya punya..dapat bahagian peha

Jadi..sape2 yg berhampiran shah alam..atau yg termelancong ke sini..leh la dtg rasa nasi arab kat sini..Set yang saya mkn tu harganye RM12.50 set Kabsah Roasted Chicken..dia ade mcm2 pakej leh pilih..nak mkn 1 dulang ramai2 pon blh..hehehe..

Yang kat bawah ni plak..mkn2 minggu lepas punya..blk dari kenduri kat selayang..nak dijadikan citer..masa kitorg sampai umah kenduri ni dah pukul 4 ptg..entah kenapa masa tu sana sini jln jem..perjalanan utk kesana je amik masa 2 jam lebih..padahal 45 minit dah leh sampai..

So masa tgh2 mkn ni Fiqa plak nak buang air..khemah kenduri ngan umah tuan umah adalah jauh yer..menapak cepat2 bw gi toilet..sebab perut mmg tgh lapar sesangat masa tu..elok2 dah nak sampai balik ke khemah saya tgk katering tu dah kutip pinggan saya yg lom abis mkn lg masa tu..adoilaaaaaa...husband yg kt sebelah pon leh tak perasan..dalam hati ckp..oo..tak pe la..nanti amik lain la nasi..sekali nyer..sume2 lauk katering tu hangkut..kemas sume nyer..wadduuuuhhhh...berasap je rasanya..so tersentap jap kt situ..muahahahaha..

Jadi..disebabkan penangan sentap saya..husband pon nk bw la gi mkn nan cheese kt jalan Medan Tunku KL..nak pujuk bini nye la konon..hahahaha..ari tu penah citer kt husband pasal Nan Cheese ni..so dah alang2 jln ke sana..dan disebabkan bini nyer yg sentap tak dpt mkn..gigih la mencari restoren ni..hahahhaa..Dapat tau restoren ni pon dari blog Wahida..akhirnyer..dapat juga mkn Nan Cheese ni..mmg sedap..mabeles..terangkat2 cheese nye..mkn plak time ujan masa tu...hehehhe..



Amik ayam tandori sekali..mmg sgt2 sedap..cheese yg melimpah2..lenkali leh gi mkn lg..tenkiu wahida..akhirnyer saya dah sampai jg restoren ni..hahahahhaha..









Happy Birthday My Dear Afiqah..

Tanggal 17 November 2012...genap la anak ibu Nur Syaza Afiqah Bt Mohd Noor Syawal 3 tahun suda...Alhamdulillah..Syukur pd mu Ya Allah..

Ibu doakan moga anak ibu dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dilindungi dan diberkati Allah, diberikan kesihatan yg baik, menjadi anak yg solehah..kakak yg baik pd adik..jgn buli2  adik sokmo yer..hehehe..ibu senantiasa mendokan kesejahteraan dan mendoakan yg terbaik buat anak2 ibu..amin..sayang kamu sgt2..mmuuuaahhhh...

Bestday fiqa ri tu jatuh hari sabtu..jd ari jumaat tu saya masakkan pulut kuning utk disedekahkan pd kwn2 opis dan budak2 kat taska..meh kita layan gbr je la yer...

kari telur
pulut kuning
Bungkus siap2 pulut..bagi sorang 1 bungkus..hehehhe


 Kawan2 dah kumpul kat meja mkn..nak nyanyi lagu bestday..bestday girl memalu kucing..kwn2 yg terlebih excited...ngehngehngeh...

 Bestday girl tak de semangat nak potong kek..muka blur jer..hahahha...

 makan petang utk budak2 taska..bg sorang sepinggan..kek, roti telur ngan sosej roll..sume ibu yg masak..hohoho...

Sempat amik gbr kek masa ni jer..coklat indulgance..ala2 resepi rahsia..made by ibu..kekekekke...rupa kek selekeh skit..rasa kek..bole la..tak de sesedap resepi rahsia punya kek la..heheheh...

Sampai skg dok terpikir2 lg nak bg adiah ape..memula ingat nak belikan basikal..tp kt umah tu dah ade basikal yg tak reti2 lg nak dikayuhnya..hahahha..

Puas ati bile dpt wat mkn2 ringkas sempena bestday anak..wlupon biasa aje..tp sgt2 happy..sambut ngan kawan2 dan cikgu2 kat taska..bg anak rasa dihargai..walaupon diorg kecik lg..tp rasa excited tu mesti ada kan...

eppy bestday kakak..jgn nakal2 yer..hehehhe...




















Wednesday, November 14, 2012

Amalan - Amalan Sunat Awal Muharram


Pada 1-10 Muharram kita disunatkan untuk berpuasa Muharram dan pada 10 Muharram atau dikenali sebagai Hari Asyura, kita digalakkan melakukan amalan sunat berikut:

  1. Melapangkan masa/belanja anak isteri. Fadilatnya - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.
  2. Memuliakan fakir miskin. Fadilatnya - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.
  3. Menahan marah. Fadilatnya - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang redha.
  4. Menunjukkan orang sesat. Fadilatnya - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.
  5. Menyapu/mengusap kepala anak yatim. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yang disapunya.
  6. Bersedekah. Fadilatnya - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.
  7. Memelihara kehormatan diri. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.
  8. Mandi Sunat. Fadilatnya - Tidak sakit (sakit berat) pada tahun itu. Lafaz niat: "Sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala."
  9. Bercelak. Fadilatnya - Tidak akan sakit mata pada tahun itu.
  10. Membaca Qulhuwallah hingga akhir 1,000 kali. Fadilatnya - Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah di akhirat nanti.
  11. Sembahyang sunat empat rakaat. Fadilatnya - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan selama 50 tahun melakukannya. Lafaz niat: "Sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura empat rakaat kerana Allah Taala." Pada rakaat pertama dan kedua selepas Fatihah dibaca Qulhuwallah 11 kali.
  12. Menjamu orang berbuka puasa. Fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.
  13. Puasa. Niat - "Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala." Fadilat - Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka. 



Salam Ma'al Hijrah

Awal Muharram..tukar buku baru..bukan muka buku baru..hehehhe..(loyar buruk plak kan..)..Salam Ma'al Hijrah utk semua..dan marilah kita sama2 membaca doa awal dan akhir tahun hijrah disamping melakukan amalan2 sunat nya..

DOA AKHIR TAHUN



“Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.
Ya allah, sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan laranganMu tetapi aku masih belum bertaubat sedangkan Engkau tidak reda dan melupai perkara itu. Engkau telah menangguhkan azabMu yang telah ditetapkan kepadaku. Engkau telahmemerintah supaya aku bertaubat dari kesalahan itu. Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan dariMu, ampunilah aku dan apa yang telah aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redai dan Engkau janjikan pahala maka aku memohonnya daripada Engkau. Ya Allah, Ya Karim, Ya Zaljalali Wal Ikram.
Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. Segala puji hanya bagi Allah, tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam”

* Dibaca sebanyak 3 kali selepas waktu asar atau sebelum masuk waktu maghrib pada akhir bulan zulhijjah.


DOA AWAL TAHUN


“Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.
Ya Allah, Engkaulahyang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihanMu yang Maha Agong dan kemurahanMu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun ini aku memohon kepadaM perlindungan daripada syaitan yang direjam, dari sekalan kuncunya, tenteranya dan penolongnya. aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diriku kepadaMu.
Selawat serta salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan para sahabat. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam”.

* Dibaca sebanyak 3 kali setelah masuk waktu maghrib pada malam 1 Muharram

Sesiapa yang membaca doa ini maka akan berkata syaitan,

“Telah amanlah anak Adam daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua malaikat untuk memeliharanya dari fitnah syaitan.”


Friday, November 9, 2012

RBB???

Eh..RBB ker?bior benar?katanya salah satu antara cawangan RBB yer ker? Tak kisah la RBB betul ke..cawangan ke..yg penting dah telan masuk dlm mulut pon ptg smlm..hehehhe


pilihan hubby..."Valentine" tulisnyer...RM7
tp disebabkan hubby pilih letak chesee ngan telur mata ayam tu..so jd la RM 9




pilihan saya.."Hot Chicken" kekdahnyer..RM 8
tambah chesee jadilah RM 9


Rasa not bad...oklah..tapi tak taulah betul ker "RAWANG BURGER BAKAR"? semput jg LA nak ngabiskan 1 biji burger tu...TAPI..ya hampunnnnn...mmg abis saya ngap burger tu sebiji..walllaaaaaa...perut ape ni..ape kes????

Nak tanya la..RAWANG BURGER BAKAR mmg ade cawangan ker?huhuuhuhh...jakun jap saya sebab mmg tak penah mkn rawang burger bakar..mmg teringin sgt nak rasa..

Masa tengah mkn2 ptg smlm..hubby dpt sms yg memaklumkan kwn opisnye yg sdg mengerjakan haji telah kematian suami yg juga sdg mengerjakan haji di tanah suci Mekah...Alhamdulillah...syukur..rezeki dia..beruntung nye dpt meninggal sewaktu sdg mengerjakan haji...Apepon Takziah utk keluarga beliau..harap anak2 nye tabahkan hati kerana tak dpt melihat jenazah arwah utk kali terakhir..mg arwah dibawah lindung rahmatNya..dan ditempatkan dikalangan org2 yg soleh..amin



Wednesday, November 7, 2012

Moga diberi Kesihatan Yang Berpanjangan

Moga2 diberi kesihatan yg berpanjagan buat kekasih hati ni..moga dikau tidak jatuh sakit..kerana bakti dan tenaga anda masih diperlukan..sgt2 diperlukan...

Walaupon usia anda baru menjangkau 2 thn lebih..Alhamdulillah..kamu masih tak ditimpa sakit yg teruk..sakit2 manja tu biasa lah...hehehe..dan sgt2 bersyukur kerana masih bersama2 kamu hingga saat ini..

Walaupon (bape byk walaupon daaa....) saya dah mempunyai kekasih hati yg lain..tp kamu tetap kekasih hati saya yg sejati..yg pertama..yg setia..dan yg bla..bla..bla..Betapa saya sgt2 menghargai diri kamu..tak dpt saya bygkan klu kamu jatuh sakit...huhuhu..

Hasil dari jasa bakti dan keringat kamulah memberikan yg terbaik buat anak2 saya..amin...mereka membesar dgn sihat..dan hasil dari jasa dan keringat kamulah saya dpt mengumpul sebanyak ini....


Hasil dua kali perahan di opis semalam..pagi sekali..ptg sekali..total sume 11oz..Alhamdulillah..

Dan ini hasil dari jasa bakti kekasih hati kedua..tetuan medela harmony..6oz..bahagi dua..sebotol 3oz utk dibawa ke rumah pengasuh bekalan utk si budak mulat2..hehehe..



Alhamdulillah...moga kamu diberi kesihatan yg berpanjangan bg memberi khidmat yg terbaik utk saya..sayang kamu sgt2...



v



v



v



v


nilah dia..tetuan spectra 3..hehhe..sgt2 berjasa dr anak yg pertama...







Upin Pakai Pampers

Untung betul upin ni..ade org bg dia pakai pampers...huhuhu...

upin tu pon pasrah  jer..kikikiki
Tengok tu..bape banyak pampers dikeluarkan..semata-mata nak bagi upin pakai pampers...katanye upin ni kencing nanti..alahai..tokei balak pon leh bankrup kalau cam ni..



Pas kena marah..cam ni lah gaya merajuk sekarang...kalau dulu gaya merajuk nye cam ni Fiqa Merajuk



Tapi trade mark merajuk masih sama mcm dulu....hehehehe..


ni plak merajuk sebab kena marah ngan ayah..minum air sampai tumpah2 cam tu..abis comot muka ngan baju...alahai kakak..pas satu2 keje kamu buat yer..

Tak kisah lah ape kamu nak buat nak oiii...ibu tetap syg kamu...tp jgn buat di luar batasan..mau mengaum juga ibu nanti...hehehehe...

Monday, November 5, 2012

Hujan...

Alhamdulillah,,,rahmat ujan..sejuk cuaca..tak panas..bdn pon al malaaasss nak wat keroje. Rasa bestnyer klu dpt membuta time sejuk2 ni kan..tido mlm pon sejuuuuukkkk jer...sampaikan baju yg dijemur 2 ari pon sejuuuuuukkkk dan lembab jer...alahai...ari mendung dan ujan..baju pon tak kering..

Hohoho...xper2..tak baik mengeluh..ujan kan rahmat..Alhamdulillah..tak pe la baju2...duduk la anda2 sume dibawah kipas senantiasa yer..moga cepat la kering..


Gambar tak de kena mengena ngan topik..sekadar hiasan menjamu mata..hehehehe..

Friday, November 2, 2012

Checkup 5 bulan sudaaaa...

Semala coti...bw si kecit gi checkup dan cucuk utk 5 bulan...wallaaaaa...naik 700g jer beratnyer selama 2 bulan...skitnyer dik oiii..ni gara2 tak mo minum pkai botol susu la ni...mne la boleh nk asyik berkepit ngan yg "ori" jer..mcm mne la ibu nak gi kejer...huhuhu...

Harap2 next month checkup naik elok la beratnyer...skg ni bile minum pkai botol abis disemburnye susu tu keluar..siap buat buih lg..alahaiii adik...penat mak cik tu tunggu utk adik abis minum...bersabarlah mak cik yer...hehehe...

Ibu doa moga adik jd anak yg soleh, sihat, cerdik...amin..minum la susu dlm botol yer syg..sma jer susunyer..susu dr ibu jg...



Berat Safiy :

Masa lahir : 2.98kg
1 bulan      : 4.2kg
2 bulan      : 5.3kg
3 bulan      : 6kg
5 bulan      : 6.7kg







Hari-hari Jawapan Tetap Sama...

Alkisahnyer..

Ibu : kakak belajar ape kt sekolah td?

Kakak : Belajar kaler2 la ibu...

Ibu : ooo..kaler2..pe yg kakak kaler?

Kakak : kaler yg conteng2 tu...(bersungguh2 menerangkan nyer)

Ibu : (dlm ati berkata2..opkos la kaler tu conteng2 kan..hehehe..)

Ibu : cikgu bg kakak mkn pe?

Kakak : Makan nasi..

Ibu : Lauk ape?

Kakak : Ayam la ibu...(gaya ckp mcm dah borink nk jwb soklan ibu..)

terus la si ibu benti menanya dah..sbb dah tau mmg jwpn yg akan diterima akan tetap sama setiap ari...wlupon x semestinyer ari2 bljr kaler2..ari2 mkn ayam..tp jwpn nyer..tetap sama..haahahaha...

ni la budak yg dok jwp soklan yg sama tiap ari..hehehehe..

Alahai kakak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...