Thursday, July 14, 2011

Hero Bulat dan Heroin Kurus



Kekekekee...gelak dulu...hahahha..kelakar tak nengok gambar kat atas?Ni citer weekend lepas...Saya menjadi baby sitter tak bertauliah jap utk adik saya..Dia gi berjingga2 nengok transformers, saya pulak jadi sasaran jg anak dia..sob sob sob..

Memula tu gabra la juga..memandangkan Fiqa ni penjeles org nyer..tak boleh tgk saya bermesra2 ngan baby2 lain..tp Alhamdulillah..berjaya juga la saya menjaga dua org yang sangat2 lasak dan bermacam2 ragam ni...hehehhe

Nampak adik lagi besar dari kakak.. padahal jarak umur setahun... dan anak adik saya ni adalah anak susuan saya.. sebab tu adik saya suruh saya jg anak dia.. masa nak tido kan diorg ni la yg tersangat kelam kabut saya dibuatnyer.. yang si hero tak nak minum susu yang dah dibancuh ibunyer.. dia nak susu asli.. kekeke... melalak la dua2 org ni berebut2 kan saya..adus..penin dah..

Last2 saya buka kan CD Alif Ba Ta..bg si hero layan Alif Ba Ta dulu..sementara saya tido kan si heroin ni..kalau saya tido kan hero dulu..kompom2 heroin tu ngamuk2 kejelesan melihat "nenen" nye dikongsi..kahkahkah..dah tido Fiqa baru la saya tidokan pulak si hero ni...Alhamdulillah..dah tido senang saya berehat2 sebelum kena serang lagi..kekeke..



Bile time main dua2 wat hal sendiri.. abaikan umah yang tengah bersepah tu yer... tak kuasa saya nak asyik mengemas jer..hahahha..pemalas betulkan..kekekke

Betul2 mencabar kan..macam mane la ibu2 yang tandem nursing tu..saya sendiri pon tak terkejar rasanyer nak menyusukan 2 org dalam 1 masa..perut tu jd cepat la..letih rasanyer badan..salute betul pd ibu2 yang berjaya menyusukan dua org anak dalam waktu yg sama..ingin jg berkongsi rahsia mereka kan...

Big Apple...


Semalam petang member opis belanja Big Apple..huhuhu..terharu la sgt..susah2 belanja...Ape pon mekasih sue atas baik hati membelanja semalam..kebab semalam tu pon sodap..kekekek..
Balik keje semalam..sambil2 layan tengok TV pas msk utk dinner..bancuh air milo..terus bedal kami anak beranak..hehehe..
Buat Sue..mekasih bery much..tak mintak pon dibalas utk segala pertolongan..yg cakap2 tu hnya gurau2 ajer..mg dimurahkan rezeki dan dberkati Allah dalam ape jua yg dilakukan..amin...
Meh kita layan gbr Big Apple yg yummy..yummy..


Alhamdulillah..rezeki..





Bagi yang berpuasa ari ni..sorry yer..tahan2 la nafsu yer..kekekeke

Wednesday, July 13, 2011

Amalan Untuk Mummy2 Yang Menyusukan Anak

Hari ni saya nak berkongsi satu ilmu untuk para2 mummy yang menyusukan anak. Banyak amalan yg boleh diamalkan waktu kita sedang menyusukan anak. Ni antara amalan yang saya amalkan..

1. Mulakan dgn baca Al Fatihah
2. Baca surah Al Insyiraah
3. Baca Ayat Kursi

Hembuskan ke ubun2 anak..sambil tu berdoalah moga anak kita tu menjadi anak yg baik,soleh/solehah..dan apa saje yg nak kita niatkan..amalkan tiap masa kita nyusukan dia..insyaAllah...dengan berkat doa seorang ibu..amin...

Tuesday, July 5, 2011

Pureen Sale Kembali Lagi



Pureen Sale kembali lagi..pada yg ingin sopping barang2 baby boleh la pegi...

Monday, July 4, 2011

Budak Merajuk

Aduhai..sekarang ni fiqa dah pandai merajuk..protes dan segala macam la..fenin dibuatnyer..mne la anak ibu ni belajar merajuk2 ni..kadang2 rasa nak tergelak pon ade..kesian pon ade..hahahha..tgk la ni aksi budak kecit ni kalau merajuk lepas kena marah atau ape barang yang dia nak tak dapat...

memula wat tanda protes dulu..letak tangan kat muka..

siren dah start..tangan still kat muka

close up skit..hehehhe


uuuuu...sempat tengok kamre...


uwaaaa....dah makin kuat siren nyer..siap leleh air mata..



mula la sembamkan muka ke meja..kalau waktu tu kat lantai..so lantai la jd bahan nyer..selagi tak dipujuk selagi tu la aksinyer akan berterusan...Asalnyer dia tengah makan..pas tu biler dah makan tu memain..saya tegurlah..biler dah kena tegur..tu yang setart peel nyer tu...alahai anak ibu ni...mane la belajar peel2 macam ni...nanti dah besor..tengokla yer gambo fiqa ni...macam mana gayanyer kalau fiqa merajuk..heheheheh...

Sunday, July 3, 2011

Cheese Cake

Menu petang ni..cheese cake..dah lama nak wat kek ni..tapi tak terbuat..kebetulan barang sume dah ade..ape lagi..projek la..hehehehe...sangat sedap kek ni...cheezy sangat...jom layan gambar..kekekekke...


panas lagi..baru kuar oven...



huhuhu...lepas dah hajat nak wat cheese cake ni..resepi pon mudah..nanti saya bg resepi nyer...nak layan cheese cake dulu..hehehhe

Menu Lunch

Sllluuuurrrpppppp.....dah lama tak wat ikan keli bakar. Ari ni tetiba hubby suggest nak makan keli bakar..so pg td g la cari ikan keli kat pasar..hasilnyer...ini lah menu lunch kami hari ni...hehehe..

ikan keli bakar..

air asam

kobis masak lemak...

Selamat menjamu mata..dah kenyang masing2 melingkor tido..kikikiki...




Friday, July 1, 2011

Program Multimedia Bual Bicara

Sesiapa yang berada di sekitar shah alam bolehlah datang meramaikan majlis bual bicara ni. Tajuk yang dikupas adalah mengenai "Cinta, Kebahagiaan Milik Anda. Program ni diadakan pada hari sabtu bermula dari pukul 9.30 malam hingga 11.30 mlm...yg tu dalam tentatif yg tulis la kan..tapi tak taulah pukul baper startnye..pukul bape abisnyer..heheheh..ok..mari meramaikan majlis...saya pon kena pegi..nama dah naik..huhuhuhu..cian pulak nak tinggal Fiqa kat umah memalam hari..


ni banner..kalau ade yang nak keterangan lanjut boleh la menghubungi Majlis Bandaraya Shah Alam yer...


ni tentatif program..nampak tak?agak kabur sikit..

Ok..selamat berhujung minggu semua..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...