Thursday, February 21, 2013

Arigatogozaimas...

Alhamdulillah..terima kasih utk yg wish..terima kasih..terima kasih..smlm dpt kad bestday dari hubby..dan jg kek bestday ( resepi tak rahsia..ekekekeke )..maka berjimba2 la bersama kwn2 opis mkn kek..

Balik umah plak jiran bagi pizza..Alhamdulillah..syukur dgn rezeki yang dapat..




Tenkiu utk my husband..atas kek dan kad..bkn senang nk dpt kad dr husband ni..dah tu kad nye tulis nama dan sain je plak tu..tak de kata2 puisi madah pujangga..hahahahaha....( sempat komplen lg tu..matik la klu hubby tau..ekekeke.. )

Wednesday, February 20, 2013

Allah Selamatkan Kamu..Allah Selamatkan Kamu..


Alhamdulillah..masih diberi peluang untuk bernafas di bumi Allah ini...semoga Allah

:: panjang umur
:: murahkan rezeki
:: kuatkan iman..menjadi insan yang sabar, tabah, jujur
:: diberi kesihatan yang baik

Semoga diberi peluang dan tahap kesabaran yg tinggi untuk menjadi ibu yg penyayang bg mendidik anak2, diberi kesihatan yg baik pd anak2 yg soleh dan solehah..

Semoga menjadi isteri dan anak yg solehah, yang menyenangkan hati suami ( ye ke? hehehhe..), yang sentiasa tidak alpa untuk mendoakan kesejahteraan ibubapa..

Dan yang paling utama semoga menjadi seorang Hamba Allah yang diberi kesihatan yg baik untuk menunaikan segala ibadat2, diberkati dan diredhai dalam tiap amalan yg dilakukan..

Alhamdulillah..amin..amin..amin ya Rabbal A'lamin..

Thursday, February 7, 2013

Al- Fatihah...

Al Fatihah untuk arwah adik Ahmad Adam Syukri..akhirnya penderitaan si kecil ini sudah pun berakhir..pada sesiapa yang mengikuti kisah adik Adam ni sudah pun jelas mengenai sakit yang ditanggung arwah..dan khabar yang terbaru adalah  adik Adam telah pun menghembuskan nafasnye yang terakhir...

Sangat2 terkesan bg saya..apatah lagi melihat ketabahan ibubapa arwah menjaga arwah.. Sekalipun jika saya ditempat mereka saya sendiri tidak cukup kuat untuk menerima ujian dan dugaan seperti mereka.. Anak demam sikit pun saya punya risau memikirkan nya..apatah lagi ibubapa arwah yang berdepan dgn ujian ini.. Ya Allah..mg diberi ketabahan untuk ibubapa ini..syurga menanti untuk anak mu disana..

Doa saya mg arwah adik Adam Syukri tenang di sana..

Gbr sumber FB
Perjalanan terakhir arwah dipangkuan ibu nya..tak mampu untuk saya melihat ketabahan di wajah ibu bapa nyer.. Ya Allah..ampunkanlah segala dosa2 mereka..tempatkanlah mereka di syurga Mu Ya Allah..

* tak mampu untuk meneruskan..air mata sgt2 laju mengalir tika ini..teringat akan anak2..

Moga saya diberi kekuatan untuk menjaga anak2 saya dengan sebaik mungkin..anak2 adalah pinjaman dan amanah dr Allah..kita sebagai pemegang amanah itu wajib menjaga dengan sebaik mungkin dalam apa jua situasi pun..

Al Fatihah untuk mu arwah Adik Adam Syukri..

Wednesday, February 6, 2013

Bile Apply Cuti...

Tapi cuti kena tapis2..adoiyai..rosak sgla rancangan dok dlm angan2..hahahha..
Mggu depan kan cuti Raya Cina..membawa sampai ke ari selasa..dan kebetulan hari khamis tu nak bawa si bujang itu check up..maka saya pon amik la cuti direct..dari rabu sampai ke jemaat..

Bila dah sampai kat bos..kena panggil..kena soal selidik..nape nak cuti sampai 3 ari..saya pon explain la bagai2 sume..ye la..kan..klu saya amik cuti ari khamis tu je..ari rabu tu keje..pas tu cuti..pas tu keje blk..so ade sifat malas kt situ..ekekeke..jd..dgn suka ati amik la 3 ari sekaligus..muahahaha..

Bos   :  13/2/13 tu awak tak boleh cuti..sebab kita nak buat lawatan ke bla..bla..
            untuk bla..bla..bla... awak kena pegi..tak boleh tak pegi..bla..bla..bla...              
          (bos membebel..maklumlah..bos pompuan..membebel adalah perkara biasa..)
Saya : ooo..ok2..( mengiya kan aje..padahal klu ikutkan keputusan masa meting tu..belum lagi  
           betul2 confirm  lawatan tu )
           Kalau cam tu Puan luluskan cuti saya untuk 2 ari lagi tu yer..ari khamis dan jumaat..
Bos   : ok..

Adus..susah tol cm ni kan..tapi nak wat cm ne..dia kan bos..hahaha..lgpon cuti saya ade banyak lagi..kena abiskan sebelum bulan 9 ni..jd..kalau dikira2 ngan baki cuti saya tu..sebulan saya kena amik cuti 2 @ 3 ari sebulan..tp kalau dah asik mencantas je cuti..camne la nak abiskan cuti tu...huhuhuhu...

borang cuti sebelum repair..

lepas repair..bersopak sana sini dek liquid paper..huhuhuhu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...