Monday, October 10, 2011

Al fatihah untuk arwah..

Belum pon seminggu dpt berita gembira yg dtg dr sahabat baik yg baru menimang cahaya mata, hubby dapat plak berita sedih dimana lagi seorang sahabat baik juga yang kematian isteri nye pada hari Ahad pukul 8 pg. Innalillah..

Sememangnye kami semua terkejut dgn berita ni. Arwah memang dah sakit sejak awal tahun hari tu. Batuk yg diikuti dengan batuk berdarah. Kalau mengikut perubatan moden dikatakan tibi, sebaliknyer pulak klu ikut perubatan tradisional ni santau.Wallahu'alam. Tak taulah mana satu yg betul yang pasti arwah tersangat2 menderita. Saya hanya sempat dua kali menziarah sewaktu arwah sakit..kaki dan tgn nyer abis membengkok..

Semalam ptg kami gerak balik kmpung untuk pergi melayat ( ni dlm bahasa jawa..kalau bahasa melayu ziarah org meninggal) hehehe...jenazah dah siap dimandi dan dikapankan. Selepas asar baru dikebumikan. Itu pun sebab menunggu mak dan ayah kwn hubby ni balik dari kenduri di Perlis. Arwah meninggal di rumah mertuanyer..maknanyer umah kwn hubby la kan..hehehe..family arwah dari pahang bergegas datang selepas mendapat berita.

Kesian kwn hubby ni..nmpak memang begitu tabah. Muda-muda dah menjadi duda anak 3!..yg paling kecik berumur 3 thn. Kesian tgk anak yg masih kecil bertanya saat ibunyer hendak dikebumikan.." nape mama duduk dlm lubang tu??" huhuhu..tersangat hiba dan sebak.. Moga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin..dan takziah utk Hazri sekeluarga..moga tabah menghadapi ujian dariNya..

suasana hiba ditanah perkuburan. Amik gbr dr jauh je..
tak masuk kawasan kubur. Sebab bawa si kenit fiqa ni

banjir skit kwsn kubur sbb semalam hujan lebat

Malam tadi saya tak berapa nak dapat tidur dengan lena. Bukan sebab terkenang arwah..tapi sebab fiqa yang mcm tak keruan tido nyer..resah gelisah..kejap2 menangis.ape kah sebab saya bawa dia ke kubur? Harap-harap malam ni tak ade la ape2 kan..

Al Fatihah...


9 comments:

fazrulnoor said...

sedihnya kalau isteri xde..mesti berubah hidup..urus diri mgkin biase. tp nak urus anak sorg2..besar tu tgjwb..sedey la baca entry ni

NasZ said...

Saya sedekahkan Al Fatihah utk arwah. semoga diletakkan dia di dalam golongan yang dirahmati Allah. Amiinnn.

MOHD NASER.com

IntaNBerliaN said...

Innalillah..

sdihnya dgr anak dia tanya mcm tu..
smg dia tabah hadapi dugaan ni

Pen Biru said...

ketua dorm sy ms skolah dulu, senior la kiranya,meninggal bersalin thn lepas..sedih betul.

aanie said...

sedihnya bila anak dia ckp camtu...
nape fiqa jd camtu? sb g kubur ek?

N i e Z a said...

fazrulnoor : aahh..betul tu..nak uruskan anak2 tanpa isteri tu yg mencabar skit..

intanberlian : mmg sgt2 sedih..

pen biru : meninggal msa bersalin lg sedihkan..anak baru lahir tak kenal ibunyer dah tak dpt nak merasa susu ibu..

aanie : tak tau la nape jd cm tu..ade org ckp kemungkinan badi mayat tu..tp tak tau la..tgk la cmne klu mlm ni still cm tu jg kena la bw g jumpa ustaz

wahida said...

sedihnya bila anak tanya cenggitu...


alfatihah..semoga rohnya ditempatkan bersama2 org yg beriman...amin..

N i e Z a said...

wahida..amin..insyaAllah..

Aishah Amira said...

takziah kak .
huhux . sedih plak bace , teringat kat arwah mama :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...