Thursday, September 22, 2011

Cubit Sampai Lebam?

Smlm petang balik keje cam biasa la..hati ni berkobar2 tak sabar nak amik anak..nak tau pe perkembangan ari ni..sekali sesampainyer pengasuh tu pon ckp..

pengasuh : mintak maaf la kak..pipi fiqa lebam sikit..td geram sgt main2 pipi dia..cubit2..tak perasan plak leh lebam.
saya : ha? yer? (gelak2..dalam ati debar jg...) erm..xpe la..(x tengok pon lg cmne rupenyer lebam tu..mungkin ingat sikit jer)

Dah amik beg bagai sume..kuar le dr umah pengasuh..belek2 la muka fiqa sekali tgk..mak ai..lebam giler pipinyer..kompom sakit la klu dh lebam mcm gini gayanyer..ape la..kita sdri pon tak sanggup nak cubit anak sdri ataupon anak org lain smpai lebam cm tu wlu geram comel sgt ke ape..tp sesenang plak org len cubit smpai lebam cm tu.huk aloh...tensen jap..agak2 la klu nak tarik pipi pon..

Smlm pon masa dah amik fiqa..tgk dia senyap je..klu tak sengih memanjang..gelak2 la ape la..ni geletek cmne pon wat muka tak tau jer..senyum pon tak..dh bw g main..mkn kfc..baru la nmpak mood dia ok skit..riso jg la klu ape2 kan..huhuhu..hati seorg ibu ni..mmg cepat riso dan cuak tgk anak berubah wlu pon kejap kan..

Itu pon ntah yer ke sebab cubit ke aper..ke terhantuk bucu meja ke pae ke wallahua'lam..tak baik plak nak berprasangka buruk plak kan..huhuhuu...aduhai..kalau betul terhantuk ape2 ke atau bebudak lain main2 terketuk ape ke..bgtau je la..tak kisah la kan..Oh yer..pengasuh ni muda lg dr saya..tu yg dia panggil saya kakak..dia pon dah kawen..surirumah sepenuh masa.Anak dah 2 org, yg sulung thn depan dah sekolah darjah 1...huhuhu..

Tepon mak saya kt kampung citer la kt mak..then mak ckp soh antar bg mak yg jaga..hahahaha..lagi la tak keruan saya dibuatnye nak antar nun jauh ke utara tanah air..tak ape la..biarla susah senang cmner pon anak tetap nak jaga sdri juga..


huhuhu..sakit mata memandang..sakit lg hati merasa..

6 comments:

Jiha said...

Nih mcm bukan cubit geram manja nih...mcm cubit geram panas hati jer..sampai biru pipi...tuam dengan ais bg kurg lebam..

N i e Z a said...

erm..tu la kan jiha..oo..tuam ngn ais yer..x wat pe2 pon smlm..xpe..blk nti tuam..thanks jiha..

Sofya said...

bukan cubit gurau2 dah ni.. macam cubit lepas sakit hati ja..
bahaya la... tukar la bb sitter

N i e Z a said...

sofya..erm..tu la..rsanye pon cm tu jg..tp tu la..malas nak prasangka yg buruk2..mmg niat nak tukar bb sitter..mslhnye fiqa ni jenis xnk ngn org..ngn bb sitter ni pon smpi skg pepagi atr dia menangis..

wahida said...

ye ke cubit sbb geram manja...ke terjatuh ni?

teruk benar lebam dia ni...

N i e Z a said...

wahida...ntah la..xtau la..sbb ngikut pe yg dia ckp cubit..tp x tau la sebaliknyer..wallahu'alam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...