Tuesday, June 14, 2011

Medan Selera Tesco

Semalam lepas balik keje terus pegi tesco beli barang2 rumah yang mana dah kehabisan..tak banyak pon borong..beli sayur2 jer..lepas tu terus turun cari makan kat food court tesco yang dah diubahsuai..nampak cantik..tersusun..dan harga makanan nyer pon sudah naik dari sebelum diubahsuai..huhuhuhu..

Ada tambahan menu untuk kanak-kanak.Setiap stall ade menyediakan 1 menu untuk kanak-kanak.Bagi saya baguslah buat stategik perniagaan cam ni kan..Jadi pelanggan yang datang ade banyak choice nak pilih dan ade idea untuk bagi anak-anak mereka makan.Betul tak?




tanda yang berhighlight merah tu la menu utk kanak-kanak




kerusi meja sume dah baru


menu hubby..cantonese yee mee kalau tak silap saya..heheheh rege rm6.20 yer..


menu utk saya..nasi ayam..regenyer rm5.80 kalau tak dulu rm5.50


ni pulak menu utk fiqa..bihun sup..rege rm2.50..so far oklah rasanye utk budak2


nak suap sendiri..huhuhuhu..


suka la biler dapat suap sendiri..


habis dah bajunyer tumpah kuah sup..banyak yang tumpah dari masuk ke mulut..

Start semalam suhu badan fiqa dan maintain..dah tak demam..dan tak ade pon naik bintik2 merah yang dikatakan campak tu..Naluri saya kuat mengatakan yang fiqa alahan pada makanan..tak tau la makanan ape yang dia alah..

Hari masa kenduri yang fiqa demam tu..jiran-jiran MIL saya cakap yang fiqa kena campak halus..sebab naik bintik2 merah kat badan dia..so lepas kenduri petang tu saya bawa ke hospital tanjung karang..yang cek pon bukan doktor..tapi Medical Assistant..Bile saya terangkan kat dia yang jiran2 saya ckp kemungkinan campak..MA tu dengan lajunyer mengiakan yang itu adalah campak..huhuhu..tragisnyer kan..

Kalau betul2 campak mesti sekarang ni dah naik bintik2 merahnyer kan..tapi bintik2 merah tu dah tak ade..confirm2 la bukan campak..tapi alahan..sebab dulu fiqa dah pernah kena macam ni..naik bintik2 merah then 1 badan nye jadi bengkak dan panas..jumpa doctor..doktor cakap itu adalah alahan..Ni jadi balik alahan nyer..saya pon tak tau ape yang dia makan yang boleh jadi alah..sebab kat rumah memang saya kontrol pemakanan dia...tak ape lah..ni jadi satu pengalaman buat saya kalau ianya terjadi masa akan datang..hehehe

Huhuhuhu..dah melalut pulak saya..tadi citer pasal medan selera..ni citer pasal demam fiqa pulak..hahahaha..ok..pada sesiapa yang belum berkunjung ke Tesco Shah Alam..boleh la melihat suasana baru food court nyer..dan kemungkinan akan ade banyak lagi renovation yang nak dibuat...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...