Friday, April 22, 2011

Minggu Yang Tersangat Bz...hehehhe

Hola..hola...minggu ni mmg tersangat2 bz nyer..blog pon tak sempat nak hapdet..Alhamdulillah ari ni diberi sedikit ruang utk menghapdet..Kebetulan pulak ari ni rehat lma..sempat la pot pet skit2..hehehhe..

Bermula hari Isnin..dah bz skit wt persiapan 5s..mcm biasalah..bile nak kna audit bru la kelam kabut sume nak di kemas..klu tak tempat pon dah mcm stor jer..hahahahaha...dapat la kemas skit2..tu pon tak bis kemas nyer..eh..mmg la kan..dh dpt kemas skit2..kompom la tak abis lg kemasnye kan..hahahaha..lawak sgguh...

Hari Selasa ngn Rabu dah sibuk ngn kelas kt PKIT 24..bkn saya jd cikgunyer..saya sekadar membantu ape yg patut..lom ade talent utk menjadi seorang pendidik..dan saya sememangnye lom layak utk mengajar..hehehhehe...Yang jadi cikgunyer pon staff ICT jd..Staff2 opis saya dr setiap jabatan diberi peluang utk mengahdiri kelas komputer yg diadakan..tak dikenakan bayaran pon..free..klu amik kt luar tu kompom la kna byar..byrannyer pon agak mencemaskan jg la..hehehhe...kelas komputer ni terbahagi kpd 4 subjek..cewah..dah mcm subjek sekolah plak..hehehe...

Diorg akan di ajar menggunakan MS Word, MS Excel, Adobe Photoshop, Illustrator..setiap kelas ade cikgu2 dan pembantu nyer..saya ni tergolong pembantu la yer..tu pon kebetulan ganti mber opis saya yg tgh cuti bersalin..nanti dia dah masuk keje dia amik la balik tugas dia ni...tp jadi pembantu pon penat jg tau..ye la..nak ajar pd org yg tak biasa menggunakan software2 ni kan..lebih2 lagi Photoshop ngn Illustrator..memang tersangatlah mencabar nak ajar..kdg2 penat jg nak terangkan..dah ajar byk kali pon kdg2 diorg lupa jg..biasalah..saya dlu pon mcm tu jg..tak pe..lama2 nti diorg akan biasa la guna tool2 tu...hehehe..


student tgh kusyuk dgr cikgu bg penerangan


gbr tersangat kabur..sbb pkai kamre hfon yg tak mahal..hehehehe

Kelas start kol 830 pg..abis cm biasala..kol 430ptg atau kol 5 ptg..tgk pd tahap kefahaman student..klu lambat fahamnyer lambat la skit nak catch up nyer..dan saya pon lg la penat..nak pegi ke setiap student utk terangkan..hehehe..tp saya ajar dgn ikhlas...biar penat asalkan ape yg kita ajar tu diorang faham..insyaAllah...nak ajar org ni ati kena ikhlas..bru la berkat..kan..kan..kan..

Klu kt opis saya..ngn kwn2 saya ni saje je saya ckp..nti saya dah ajar..kna belanja saya mcd..kfc..hahahahha..tp saje saya gurau..kdg2 seronok sebenarnyer ajar benda2 baru pd org yg tak tau..kan..kan..kan..hahahahha....oklah..abis citer bab kelas komputer..
Masuk opis ari khamis..kebizian 5s kembali melanda..huhuhuhuhu..ponat nak pikir cmner nak hias..mgu depan dah ade pertandingan tandas tercantik..terbersih..cmner la nak hiaskan tandas tu jd bersih...tmbah2 plak tandas ni diguna rmai org..tmbah2 plak yg tak paham bahasa..dah letak signage DILARANG MEROKOK pon...diorg leh bantai merokok dlm tu..hangin jg dibuatnyer..hahaha...

Ari ni..pg2 ade ceramah agama..biasalah..setiap bulan pasti ade 1 ari ceramah agama..Penceramah pon Alhamdullillah..best..byk info..byk nasihat yg terselit la kt sanubari ni...hahahaha...dan petang ni..kebizian 5s kembali lg...sekali tak di audit..selagi tu la mcm2 nak kena buat...huhuhu..dan nmpaknye smpai cni la pot pet saya..ni pon rsanye dah panjang sgt saya berceloteh kan..hahahaha..tak pe..cover seminggu punya post..kikikikiki...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...