Wednesday, October 31, 2012

Aidiladha 1433H..

Walla...baru ari ni nak hapdet citer raya korban kan..hehehe..tak de pe yg menarik sgt pon..biasa2 jer..pagi aya pas semayang raya gerak blk kpg hubby..Raya pertama tu kt kpg hubby belum lg menjalankan ibadah korban sebab mengikut kata hubby org kpg tu tak nak terkejar2 sebab hari tu kan jumaat..jd ngan nak kejar wat korban nyer..ngan nak semayang jumaat plak nanti..jd lebih baik wat keesokkan ari nyer..leh bersantai2...heeheheh

Kami balik ari jer..pas maghrib tu gerak balik singgah umah nenek saya. Dapat duduk kejap je la memandangkan dah malam sgt...plan nak tido umah nenek jer..Tp memandangkan baju bajan pon tak bawak..dan teringatkan tingkap umah yg tak ditutup..maka gagahkan jg la diri utk blk...walaupon bdn rasa teramatla letihnyer..Lgpun bkn saya yg drive..hubby yg drive..hahahahah...

Hari sabtu dan ahad tak gi mana pon..bersantai2 ngan anak2 kt umah..mmg syok bile dpt dok umah lama2 ngan anak2 kan..

Ahad tu kat area kawasan umah saya wat korban..dapat la sebungkus daging..Alhamdulillah..Tengahari plak adik saya datang umah..dan gigih la saya cuba wat crepe durian yg sdg hangat dipasaran skg ni..gambar lupa plak nak snap..kekekek..cubaan pertama melempeng adalah gagal yer..masa tu dah berkecai punah segala harapan...tp gigih jg la membuatnyer..Alhamdulillah..kira ok skit la..lepas la tekak nak rasa mkn crepe durian hasil tgn sdri...heheheh..

Isnin ade plak korban lg kt opis..Alhamdulillah..dapat lg sebungkus daging dan tulang...huhuuhh..sedap tu tulang wat msk sup..dan gambar lupa lg nak snap disebabkan kebizian melapah daging2..kahkahkahkah...nampak gaya nyer memang menu daging la seminggu ni..sila mkn daging sampai pengsan okey...hehhee..

So ini je la gbr yg ade utk disemadikan sempena raya korban thn ni...


4 comments:

Pen Biru said...

comeynye hero kecik tu..bolat

Pen Biru said...

comeynye hero kecik tu..bolat

wahida said...

amboi...comel betul si kecik pakai baju melayu...geram tgk!!

Qhaifa Nur said...

kat opis pun ada buat korban juga...
seronoknya....
cantik gmbr raya....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...