Monday, August 15, 2011

Fiqa Operation..

Assalamualaikum sumer...huhuhuh..skema plak ptg2 ni..kekekke..kemaruk dek lamanyer tak menghapdet blog..bukan per..emosi tak keruan..tu yg mood update pon jd tak keruan..kekeke...
Dua ari sebelum pose dah di uji..huhuhu..berat rsanyer..tapi utk kesihatan fiqa..terpaksa cekal dan tabahkan ati...Cmner ye kengkawan kalau budak2 naik bisul?Fiqa naik biaul 3 tempat..pipi kanan 1, belakang tengkuk kanan 1 ngn belakang telinga kiri 1..yg paling menakutkan dibelakang tengkuk kanan..tersangat2 la takut melihat bisul yg sgt besar...atas nasihat doktor..trpaksa la bt operation utk membuang bisul tersebut..

Ari jumaat 29/7 kol 1215 tghri masuk wad di KPJ shah alam..terus kena pose..kol 3.30ptg doc bt operation..saya yg terlebih2 berdebarnyer..ye la kan..emosi seorg ibu dikala anak sakit..mmg tak keruan dibuatnyer..dah tu pulak fiqa asyik menangis jer..dia ni mmg histeria klu nmpak doc..hahahha..msa suh pkai baju utk masuk bilik OT pon dia tak mo..siap peluk je baju tu..sadis saya tgk..sepanjang gi bilik OT pon dia menangis..risau saya dibuatnyer..bertambah2 tak kerian ati ni...air mata tak yah ckp la..merembes cam paip pecah..kikikkiki..lawak giler biler ingat blk..

doc : dah baca pasal kesan2 ubat bius tu?
saya : dah doc (sore msa tu dah terketar2)heheh
doc : faham tak?
saya : faham doc..tapi saya cam takut baca komplikasi2 biler tak sesuai ngn ubat bius tu..(masa ni dah meleleh air mata..fiqa plak tak henti2 menangis dlm dukungan saya)
doc : (gelak) tak pe..u jgn risau..kita tau pe kita wat..ok..u boleh ikut masuk smpai kita bg dia ubat bius yer..utk tenangkan dia..peluk dia ok..
saya : ok doc..tq doc (air mata dok laju jer ngalir..)

Dalam bilik OT...
doc : baringkan dia yer..kita nak bg ubat bius..u boleh pegang dan peluk dia..

sambil peluk2 dan cium2 fiqa..ngn air mata meleleh2..saya tenangkan fiqa yang meronta..tak sampai hati rsanyer...lepas dah bius..saya kena kuar dr bilik OT..haaaa...lg tak keruan..sepanjang masa airmata ni laju jer kuar sambil dlm ati berdoa utk keselamatan fiqa..
Mana hubby saya yer?huhuhu..tersangat sadis..dia gi opis saya amik barang2 saya..naik angin jap la..sebab dah mesej awal2 srh dtg sekarang..tp boleh plak dia gi jg amik brg2 saya kt opis..soa tak dpt la dia jmpa fiqa sblm masuk OT tu..hahahah...

20 minit pas tu pintu bilik OT terbuka..nurse panggil saya..ckp OT dah selesai..fiqa pon dah sedar..dr luar dah dgr suara dia menangis..sakit la tu..dlm hati bersyukur..alhamdulillah..selamat..ok..meh layan gbr bisul yg dah dioperate tu..pd sape2 yg scary..sila jgn tgk yer...


pas operation..berbalut dah lehernyer..nmpak kesan darah kat kapas tu..


luka bisul yg dah dioperation..ngeri kan..sape tak tahan sila jgn tengok


close up skit..


ni dah sembuh luka nyer..


kejap je luka sembuh..


moga cepat sembuh sayang..ibu dokan yg terbaik utk anak ibu..


love u...

4 comments:

Jiha said...

Iskk besarnya bisul fiqa tu ek...klu jd kt anak sy pun, mesti sy jadi mcm niza..anyway semoga fiqa cepat sembuh..

Errr ke dh sembuh dah?hikssss...

N i e Z a said...

jiha..mekasih...hehee..Alhamdulillah..dah sembuh bisulnyer..skang tinggal bekas2 nye je la...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

salam nieza..
duk godek2 tadi cari posting ni..

adui..sakitnyee nmpk luka tu eh..sib baik cepat sembuh..:-)

moga fiqa diberikan kesihatan yg lebih baik..sian tgk dia susut sgt tu..

N i e Z a said...

hehehehe..sib baik godek2 jumpa jg kan..hehehe..

mmg sakit luka tu..pas operation tetiap ari kna g cuci luka tu..cian..tetiap ari nangis..alhamdulillah dh sembuh..
insyaAllah..thanks ros...mmg dah susut sgt beratnye..hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...